Narzędzia marketingowe dla firm – darmowy ebook

Dzisiaj prezentuję darmową publikację w wersji elektronicznej, wydaną przez Polski Fundusz Rozwoju (PFR), pt. „Narzędzia marketingowe, które zapewnią firmie sukces.”. Jeżeli prowadzisz biznes lub myślisz o jego założeniu, a dopiero zaczynasz zdobywanie wiedzy z zakresu marketingu internetowego, pozycja ta może pomóc Ci poznać podstawowe narzędzia.

LINK do książki (przed pobraniem trzeba zapisać się na listę mailingową i kliknąć odnośnik w mailu).

Strona tytułowa brzmi „Za pomocą jakich narzędzi marketingowych zwiększysz potencjał swojej firmy?”. Książka nie odnosi się tylko do reklamy internetowej, ale zahacza o ogólne aspekty działań marketingowych firmy.

Dzięki temu e-bookowi poznasz narzędzia marketingowe, które pozwolą Ci osiągnąć biznesowy szczyt. Dowiesz się także, które technologie skierują Twoją firmę na tory spektakularnego rozwoju.

To pierwsze zdania tej książki – w moim ujęciu bardzo mocno przesadzone. Publikacja odnosi się do zupełnych podstaw i według mnie daje jedynie poglądową wiedzę, przydatną tylko dla osób, które są zupełnymi laikami w dziedzinie marketingu.

Książka podzielona jest na 5 głównych działów:

  1. Kim jest Twój klient i dlaczego powinien kupić Twój produkt?
  2. Powiedz klientowi, że istniejesz. Kilka słów o komunikacji
  3. Strona www – „must have” przedsiębiorcy
  4. Najważniejsze elementy digital marketingu
  5. Dwadzieścia polskich narzędzi marketingowych dla rozwijających się firm

Moim zdaniem założenia książki są dobre – tzn. spis streści odnosi się rzeczywiście do ważnych aspektów. Ale to, w jaki sposób zostały one przedstawione, oceniam, co najwyżej na MIERNY.

Publikacja ma 32 strony i tylko 11 tysięcy znaków. Oczywiście nie ocena się jakości książki po jej objętości, ale trudno, żeby w wartościowy sposób opisać wiele ważnych aspektów przy tak niewielkiej ilości tekstu. Spośród 32 stron, 20 z nich dotyczą punktu 5., a więc są to opisy narzędzi marketingowych. Można to raczej nazwać reklamą tych narzędzi. To są pobieżne prezentacje, które przedstawiają jedynie zalety tych narzędzi, bez podania chociażby kosztów.

Oczywiście warto poznać te narzędzia, ale w pozostałych czterech działach, można było napisać trochę więcej. Tworząc rozdział z narzędziami marketingowymi, można było także opisać te darmowe, np. Google Analytics. Według mnie lepszym rozwiązaniem byłoby wydanie takiego ebooka, gdzie 80% objętości stanowiłaby wiedza merytoryczna, a 20% opisy narzędzi.

Dodatkowe informacje:

PFR to grupa instytucji finansowych i doradczych dla przedsiębiorców, samorządów i osób prywatnych inwestująca w zrównoważony rozwój społeczny i wzrost gospodarczy kraju. Razem tworzymy praktyczne rozwiązania dla wspólnego sukcesu i bezpiecznej przyszłości.

Leave a Reply